Tuesday, October 19, 2010

Dua Tahun Hidup Berumahtangga

Dua tahun lepas, waktu yang sama, kami berada di mesjid untuk upacara nikah.
Tahun lepas, tarikh yang sama, saya duduk dekat rumah diam-diam depan laptop, pakai kain batik.

Saya dan Kekasih.
Dua entiti dengan personaliti dan citarasa berbeza.

Like the fact that he loves sports. He was actively involved with sports when he was in school.
And me. I hate any kind of sports. I hate that 1/2 hour PJK subject in school. I rather pay RM2 per day penalty of not attending sport practice each year.

Oh oh oh and like the fact his favourite CSI character is, Horatio.
Like, WTH Horatio???????
Horatio kan sangat poyo?
Haruskah berposing sambil memasukkan tangan ke dalam poket, dan kemudian membetulkan sunnies sambil berpusing badan ala ala hindustan sambil rambut terjuntai di dahi?

Tolong lah Horatio. Sila contohi Grissom, please.
Grissom bercakap dengan serangga. Grissom adalah cool.

OK apa kejadah yang aku merepek ni?

Anyway, berbalik kepada topik asal.
Kami berbeza, dan ada masa (selalunya) mencari pasal macam Tom & Jerry.
But we have Tisya to save the day.

Untuk Kekasih, selamat ulangtahun perkahwinan yang kedua!


6 comments:

Adekniza said...

comel!!!!!!!!!!
i dh 5years+ ade rase nk termuntah dah.. kekekke..

Nurul Isabella said...

Woaahhh u dah separuh dekad, you.

2 tahun pun macam Tom & Jerry selalu.

Adekniza said...

yes.. i pun.. mcm tom & jerry...
jeles tgk gambar kawin anda yg vogue da vass..

Nurul Isabella said...

Ala zaman muda muda
Memang la vohhhh-gae haha

Sekarang sorong stoller kat shopping complex OMG sebijik macam bibik haha

Meen yusuf said...

Hi Nurul..I'm Meen..Pacai's friend in Secondary school..Happy 2nd Anniversary to both of you..!

Nurul Isabella said...

Hi Meen!

Thanks for the wish!